PDF User Manual

  1. Home
  2. Manuals
  3. LEXIBOOK JG6000TS Instruction Manual

LEXIBOOK JG6000TS Instruction Manual

Made by: LEXIBOOK
Type: Instruction Manual
Category: Game
Pages: 24
Size: 1.65 MB

 

Download PDF User Manual



Full Text Searchable PDF User Manual



background image

Toy Story Inflatable Interactive Rocket

Fusée Gonflable Interactive Toy Story

JG6000TS

        IN

STRUCTION MANUAL

          

     www

.lexibook.com

        M

ODE D’EMPLOI 

        M

ANUAL DE INSTRUCCI

ONES

 


background image

2

English

Start-up guide

Take the command of the Toy Story Interactive Rocket for a thrilling interactive 
experience! Discover 10 exciting games all happening in Disney Toy Story’s universe and 
enjoy endless hours of fun. The Toy Story Interactive Rocket can easily be connected to 
the A/V outlets of all televisions. In the following section you will find all the necessary 
information regarding the initialization and use of your rocket. It is strongly recommended 
that you read the user guide in its entirety to take note of all the enclosed instructions 
and safety precautions. 

1. Using a screwdriver, open the battery compartment located under the joystick. 

Install the 3 x LR6/AA 1,5V   type batteries (not included). Close back the battery 
compartment and tighten the screw.

2. Fix the joystick to the rocket by fitting it into the specially adapted support. Turn the 

joystick counter clockwise then press the “

” button to lock it firmly into place. 

  To dismantle the joystick, press the “

” button to unlock it, turn clockwise then slide 

it upwards.

3. Inflating the rocket:
1– Unpack the air pump provided.
2– Open the valve cap situated under the rocket and insert the large valve of the air 
pump inside. While firmly maintaining the valve in place, alternately press and release 
the air pump until the rocket and its wings are firm. Close the valve cap. 

WARNING: 

•  Do not overinflate the product. You may damage the rocket (maximum recommended 

length: 135cm / Maximum static loading: 40kg). 

•  This product is not intended as a floatation device or pool toy. Do not use it in or 

around water.

4. Connect the joystick’s cables into the A/V outlets of your television by matching the 

corresponding colours of the cables and A/V outlets.

5. Switch on the television and select the correct input source.
  Press the ON/OFF button on the joystick to turn on the Toy Story Interactive Rocket.

6. Move the joystick to select one of the ten activities available. Move the joystick to the 

right to display the next game, or to the left to display the previous game. Press the 
or START button to launch the activity. Use the joystick, the   and   buttons to play 
the games.

  To return to the activity menu, press the MENU/RESET button.

 


background image

3

English

Contents of the packaging

Battery information

1 x Toy Story Interactive Rocket
1 x 8-direction joystick
1 x repair kit
1 x air pump
1 x instruction manual

WARNING:

 All packaging materials, such as tape, plastic sheets, wire ties and tags are 

not part of this toy and should be discarded for your child’s safety.

NOTE: 

Do not mix alkaline, standard (carbon-zinc), or rechargeable (nickel-cadmium) 

batteries.

WARNING:

 Mal-function or loss of memory may be caused by strong frequency 

interference or electrostatic discharge. Should any abnormal function occur, press the 
MENU/RESET button or remove the batteries and insert them again.

The Toy Story Interactive Rocket operates with 3 X 1.5 V AA/LR6 type batteries   (not 
included).

1. Use a screwdriver to open the battery compartment located 

under the joystick.

2. Install the 3 x LR6/AA type batteries (not included) observing 

carefully the polarity indicated at the bottom of the battery 
compartment and as per the diagram shown opposite.

3. Close back the battery compartment and tighten the screw.

Non rechargeable batteries are not to be recharged. Rechargeable batteries are to 
be removed from the toy before being charged. Rechargeable batteries are only to 
be charged under adult supervision. Different types of batteries or new and used 
batteries are not to be mixed. Only batteries of the same or equivalent type as 
recommended are to be used. Batteries are to be inserted with the correct polarity. 
Exhausted batteries are to be removed from the toy. The supply terminals are not to 
be short circuited. Do not throw batteries into a fire. Remove the batteries if you are 
not going to use the game for a long period of time.

 


background image

4

English

Press this button to turn on the toy. Press the button again to switch it 
off.

Press this button to access an activity, play another round of the game, 
to pause the game. 
During a game, press the button once to pause it. Use the joystick to 
select the green arrow and resume the game. Or select the red cross to 
quit the game and go back to the activity menu. Press the   button to 
confirm your choice.

Press this button to return to the game menu. 

Use these buttons to play the games.

Note: 

•  When you win a game, a winning animation is displayed. To exit this 

screen, press   or START.

•  When you lose a game, a game over icon is displayed. To exit this 

screen, press   or START (you will start the same game again) or 
MENU/RESET (you will go back to the menu).

Discover the Toy Story Interactive Rocket

START

MENU/

RESET

List of games

Game 1 – Toy Story Town Battle  

Use the 8-direction joystick to fly Buzz over town! Press   
to shoot down the flying water balloons and enemy vessels 
with your laser. Grab 3 of these goodies 

 to upgrade your 

weapon or 1 of these goodies 

 to win 1 life. Reach one 

of Lotso’s band toys flying in air bubbles at the end of each 
level and beat it to access the next level. To win the game, 
reach the end of Level 9 and beat Lotso himself!

Game 2 – Slinky Dog’s Marbles  

Slinky Dog is playing marbles! Help him to drop the marbles 
in the right location. Move the joystick left and right to move 
the marbles dispenser. Press   to release the marble. You 
have 3 lives.

 


background image

5

English

Game 3 – Sunnyside Race  

It’s playtime in the day care! Race Buzz space rocket against 
other toys space ships. Arrive first at the finish line! Press   
to move your space ship forward. Move the joystick left or 
right to move the space ship left or right. Press   to brake 
and stop. You have to race one full lap to reach the finish line. 
Try to arrive first!

Game 4 – Alien Treasure Hunt  

Lotso and his gang have stolen space ships from the little 
green aliens! They need your help to collect them back. Move 
the joystick left or right to move the alien at the bottom of your 
screen. Press   to grab the toy space ships. Watch out and 
don’t grab the green radio-active balls!  You can check how 
many toy space ships you still have to grab to reach the end 
of the level by looking at the number in the box next to the

icon. You have 3 lives to clear all the 9 levels.

Game 5 – Whack Lotso  

Lotso is attacking Woody! Help him to fight back by shooting 
water at Lotso with a toy water gun. Move the joystick to aim 
at Lotso. Press   to shoot water. You have 3 lives.

Game 6 – High Roller Pairs  

Enter the vending machine and join the toys! Challenge your 
memory and flip over the right card to make the pairs. Move 
the joystick to select a card and press   to flip it over. When 
starting the game, you have 3 lives. If you don’t make any 
mistake in a game round, you will receive 1 extra life! Try to 
complete all 6 levels.

Game 7 – Sunnyside Breakout  

Help Buzz to escape Sunnyside day care! Move the joystick 
to fly Buzz anywhere on the screen. Press   to shoot with 
your laser and burst the flying balloons and enemy vessels. 
Catch the green 

 or red 

 goodies to upgrade your 

shooting weapon. Catching a yellow goody 

 will get you 

1 more special weapon (you can accumulate up to 9 special 
weapons). Press   to use your special weapon. Reach one 
of Lotso’s band toys at the end of each level and beat it to go 
to the next level and come closer to the exit. Reach and beat 
Lotso himself to exit the day care! You start the game with 3 
lives and there are 3 levels to clear!

 


background image

6

English

Game 8 – Woody’s Great Escape  

It’s time for Woody to escape the day care!  Use the joystick 
to move Woody and press   to make him jump. Try to reach 
the bathroom window to escape. Watch out and don’t let him 
fall on the floor or jump on burning platforms! You have 10 
lives but if you lose one, avoid touching the flames for 10 
seconds and you can get it back! You must jump 50 floors to 
reach the window and escape the day care centre.

Game 9 – Garbage Truck Pursuit  

It’s time for an amazing truck ride!  Race your garbage truck 
carrying Woody, Rex and the Aliens against other trucks 
carrying Lotso band’s toys. Move the joystick left or right to 
move the truck left or right. Press   to move forward and use  

 to brake and stop.

You have to race one full lap to reach the finish line. Try to 
finish first!

Game 10 – Same Same But Different 

Keep your eyes wide open to spot the 5 differences! Watch 
out for the time! Move the joystick to point at the difference on 
either picture. Press   to highlight the difference or press   
to get a hint. You have 5 lives and you can use 5 hints. There 
are 8 levels to clear.
  

Epilepsy warning

To be read before attempting to use a video game, either by you or your child.
Some people are susceptible to suffer epileptic seizures or to loose consciousness when 
looking at certain types of flashing lights or elements commonly present in our everyday 
environment. These people are exposed to seizures when watching certain images on 
television or when they play some video games. This phenomenon can become apparent 
even if the person has no previous medical history of such, or has never suffered an 
epileptic fit. If you or a member of your family has shown in the past any symptom linked 
to epilepsy (either a seizure or loss of consciousness) when exposed to “luminous” 
stimulation, please consult with your doctor prior to any attempt to use this game. 
We warn parents to be vigilant with their children while they play with video games. If 
you or your child experience any of the following symptoms: dizziness, altered vision, 
eye or muscle twitches, loss of awareness, disorientation or involuntary movement or 
convulsions, stop immediately playing the game and consult a doctor.

 


background image

7

English

Precautions to take in any case while using a video game

FCC NOTICE

When you use a video game which can be connected to a TV screen, stand or sit 
relatively far from the TV screen and as far as the connection cable allows it. Use 
preferably video games which have a small screen. Avoid playing video games if you are 
tired or lack some sleep.  Make sure to play in room which is well lit. While playing video 
games, take 10 to 15 minute breaks every hour. 

This device complies with Part 15 of the FCC Rules. Operation is subject to the following 
two conditions: 
(1) this device may not cause harmful interference, and 
(2) this device must accept any interference received, including interference that may 
cause undesired operation.

NOTE:

This equipment has been tested and found to comply with the limits for a Class B digital
device, pursuant to Part 15 of the FCC Rules. These limits are designed to provide
reasonable protection against harmful interference in a residential installation. This
equipment generates, uses and can radiate radio frequency energy and, if not installed
and used in accordance with the instructions, may cause harmful interference
to radio communications. However, there is no guarantee that interference will not occur
in a particular installation. If this equipment does cause harmful interference to radio
or television reception, which can be determined by turning the equipment off and on,
the user is encouraged to try to correct the interference by one or more of the following
measures:
-   Reorient or relocate the receiving antenna.
-   Increase the separation between the equipment and receiver.
-   Connect the equipment into an outlet on a circuit different from that to which the 

receiver is connected.

- Consult the dealer or an experienced radio/TV technician for help.

Warning:

 Changes of modifications to this unit not expressly approved by the party

responsible for compliance could void the user authority to operate the equipment.

 


background image

8

English

Maintenance

Only use a soft, slightly damp cloth to clean the unit. Do not use detergent. Do not to 
expose the unit to direct sunlight or any other heat source. Do not immerse the unit in 
water. Do not dismantle or drop the unit. Do not try to twist or bend the unit. If the unit 
malfunctions, try to change the batteries first. If this proves to be ineffective, read the 
instruction manual again.

NOTE: 

please keep this instruction manual, it contains important information. 

It is recommended to keep the packaging for any further reference. Warning! Not suitable 
for children under 3 years. Contains small parts. In a bid to keep improving our services, 
we could implement modification on the colours and the details of the product shown on 
the packaging. 

This Class B digital apparatus complies with Canadian ICES-003.

Reference: JG6000TS
©2010 LEXIBOOK®
©2010 Disney 
Designed and developed in Europe – Made in China

LEXIBOOK Limited
17 Wang Chiu Road, 8th Floor, 
Kowloon Bay, Kowloon,
Hong Kong SAR

Lexibook America
C/O NATIXIS Pramex International
1251 Avenue of the Americas, 34th Fl.
New York, NY10020
U.S.A.

Environmental Protection:

Unwanted electrical appliances can be recycled and should not be discarded along 
with regular household waste! Please actively support the conservation of resources 
and help protect the environment by returning this appliance to a collection centre (if 
available).

 


background image

9

Français

Guide de prise en main

Pilote la fusée de Buzz l’Eclair et découvre 10 jeux tirés de l’univers fantastique de 
Toy Story pour des heures d’amusement ! La fusée interactive Toy Story se connecte 
facilement aux prises A/V d’un téléviseur. La section suivante explique comment installer 
et utiliser la fusée. Il est recommandé de lire ce mode d’emploi en entier pour des 
instructions détaillées et les conseils de sécurité.

1. A l’aide d’un tournevis, ouvrez le couvercle du compartiment à piles situé sous la 

manette de jeu. Insérez 3 piles AA/LR6 de 1,5 V   (non fournies), refermez le 
compartiment à piles et resserrez la vis.

2. Fixez la manette de jeu sur le support correspondant situé sur la fusée. Tournez la 

manette d’un quart de tour dans le sens contraire des aiguilles d’une montre puis 
appuyez sur le bouton «

» pour la verrouiller.

  Pour retirer la manette, appuyez sur le bouton «

», tourner la manette d’un quart 

de tour dans le sens des aiguilles d’une montre et retirez le volant en le faisant 
coulisser par le haut.

3. Pour gonfler la fusée :
1- Déballez la pompe à air fournie.
2- Ouvrez le bouchon de la valve située sous la fusée et insérez la grande valve de la 

pompe à air. En maintenant fermement la valve à l’intérieur du produit, appuyez et 
relâchez la pompe à air jusqu’à ce que la fusée et ses ailes soient fermes. Fermez le 
bouchon. 

AVERTISSEMENT: 

•  Ne pas surgonfler le produit. Vous risquez d’endommager la fusée (longueur 

maximale recommandée : 135cm / Poids constant maximum : 40kg).

•  Ce produit n’est pas un jeu de bain. Ne pas l’utiliser dans ou près de l’eau.

4. Branchez les câbles de la manette de jeu dans les prises A/V du téléviseur en 

associant les couleurs des câbles avec celles des prises A/V.

5. Allumez le téléviseur et sélectionnez la source vidéo correcte. Allumez la fusée 

interactive Toy Story en appuyant sur le bouton ON de la manette.

6. Utilisez la manette pour sélectionner une des dix activités proposées. Bougez la 

manette vers la droite pour afficher le jeu suivant, ou vers la gauche pour afficher le 
jeu précédent. Appuyez sur   ou START pour démarrer cette activité. Pour jouer 
aux activités, utilisez la manette et les boutons   ou   Pour revenir au menu des 
activités, appuyez sur le bouton MENU/RESET.

 


background image

10

Français

Contenu de la boite 

Information sur les piles

1 fusée interactive Toy Story
1 manette de jeu multidirectionnelle
 1 kit de réparation
1 pompe à air
1 manuel d’instruction

ATTENTION : 

Les éléments d’emballage tels que films plastiques, rubans adhésifs, 

étiquettes et rubans de fixation métalliques ne font pas partie de ce jouet et doivent être 
enlevés par raison de sécurité avant toute utilisation par un enfant.

NOTE : 

Ne pas mélanger des piles alcalines, standard (carbone-zinc) et rechargeables 

(nickel-cadmium).

ATTENTION : 

D’importantes interférences électromagnétiques ou des décharges 

électrostatiques peuvent provoquer un dysfonctionnement ou une perte de données. 
Si l’appareil ne fonctionne pas correctement, appuyez sur le bouton MENU/RESET ou 
enlevez puis remettez les piles.

La fusée interactive Toy Story fonctionne avec 3 piles alcalines LR6/AA de 1.5V   (non 
fournies).

1. Ouvrez le couvercle du compartiment à piles situé sous la 

manette à l’aide d’un tournevis.

2. Insérez 3 piles de type LR6/AA dans le compartiment à 

piles en respectant le sens des polarités indiqué au fond du 
compartiment à piles et conformément au schéma ci-contre. 

3. Refermez le compartiment à piles et resserrez la vis. 

Ne pas recharger les piles non rechargeables. Retirer les accumulateurs du jeu 
avant de les recharger. Ne charger les accumulateurs que sous la surveillance d’un 
adulte. Ne pas mélanger différents types de piles ou accumulateurs, ou des piles et 
accumulateurs neufs et usagés. Les piles et accumulateurs doivent être mis en place 
en respectant la polarité. Les piles et accumulateurs usagés doivent être enlevés 
du jouet. Les bornes d’une pile ou d’un accumulateur ne doivent pas être mises en 
court-circuit. Ne pas jeter les piles au feu. Retirer les piles en cas de non utilisation 
prolongée.

 


background image

11

Français

Appuie sur ce bouton pour allumer le jeu, appuie une nouvelle fois pour 
l’éteindre.

Appuie sur ce bouton pour accéder à une activité, jouer une partie 
ou mettre le jeu sur pause. Appuie une fois sur le bouton en cours 
de jeu pour mettre ta partie sur pause. Utilise la manette de jeu pour 
sélectionner la flèche verte et continuer la partie. Ou choisis la croix 
rouge pour quitter la partie et revenir au menu des activités. Appuie sur le 
bouton   pour confirmer ton choix. 

Appuie sur ce bouton pour retourner au menu des activités.

Utilise ces boutons pour jouer aux jeux.

Note : 

•  Lorsque tu gagnes un jeu, une animation s’affiche à l’écran. Pour 

quitter cet écran, appuie sur   ou START.

•  Lorsque tu perds une partie, l’écran affiche une icône « Fin de partie ». 

Pour quitter cet écran, appuie sur   (pour recommencer une partie du 
même jeu) ou MENU/RESET (pour revenir au menu).

A la découverte de la Fusée interactive Toy Story

START

MENU/

RESET

Liste des jeux

Jeu 1 – Toy Story Town Battle (Bataille dans la ville)  

Utilise la manette de jeu multidirectionnelle pour faire voler 
Buzz au-dessus de la ville. Appuie sur   pour tirer sur les 
ballons et les vaisseaux ennemis avec ton laser. Récupère 3 
de ces bonus 

 pour améliorer ton arme ou 1 de ces bonus 

 pour gagner 1 vie supplémentaire. A la fin de chaque 

niveau, tu devras affronter et vaincre des comparses de la 
bande de  Lotso pour accéder au niveau suivant. Pour finir 
le jeu, tu dois réussir à atteindre la fin du 9ème et dernier 
niveau et battre Lotos lui-même !

Game 2 – Slinky Dog’s Marbles (Les billes de Zigzag)   

Zigzag joue aux billes ! Aide-le à lâcher les billes au bon 
endroit. Utilise la manette de jeu pour déplacer le distributeur 
de billes vers la droite ou la gauche. Appuie sur   pour 
relâcher la bille. Tu as 3 vies.

 


background image

12

Français

Game 3 – Sunnyside Race (Course à Sunnyside)  

C’est l’heure du jeu à la garderie ! Pilote la fusée de Buzz et 
mesure-toi à d’autres vaisseaux ! Appuie sur   pour faire 
avancer ta fusée. Utilise la manette de jeu pour la déplacer 
vers la droite ou la gauche et appuie sur   pour freiner et 
t’arrêter. Fais un tour de piste complet et essaie d’arriver le 
premier à la ligne d’arrivée.

Game 4 – Alien Treasure Hunt (Les Martiens partent à la 

chasse au trésor)   

Lotso et sa bande ont volé les navettes spatiales des 
Martiens ! Aide-les à les récupérer. Utilise la manette de jeu 
pour déplacer le petit Martien en bas de ton écran vers la 
droite ou la gauche. Appuie sur   pour attraper les navettes 
spatiales. Fais bien attention à ne pas attraper les balles 
vertes radioactives ! Le nombre de vaisseaux que tu dois 
récupérer pour atteindre la fin du niveau est indiqué dans 
la boite près de l’icône

. Tu as 3 vies pour passer les 9 

niveaux.

Game 5 – Whack Lotso (Affronte Lotso !)  

Lotso attaque Woody ! Aide-le à se défendre grâce à son 
pistolet à eau. Utilise la manette de jeu pour viser Lotso et 
appuie sur   pour tirer de l’eau. Tu as 3 vies.

Game 6 – High Roller Pairs (Paires pour flambeurs)  

Entre dans la machine et rejoins tes amis les jouets. Teste 
ta mémoire en retournant les bonnes cartes pour former des 
paires. Utilise la manette de jeu pour choisir une carte et 
appuie sur   pour la retourner. Lorsque le jeu commence, 
tu as 3 vies. Si tu réussis à faire un sans faute lors d’une 
manche, tu reçois 1 vie supplémentaire ! Essaie de finir les 6 
niveaux.

 


background image

13

Français

Game 7 – Sunnyside Breakout (L’évasion de Sunnyside)  

Aide Buzz à s’échapper de la garderie de Sunnyside ! Utilise 
la manette de jeu pour faire voler Buzz et appuie sur   pour 
tirer sur les ballons et les vaisseaux ennemis. Attrape les 
bonus verts 

 ou rouges 

 pour améliorer ton arme. Si tu 

attrapes un bonus jaune 

 tu pourras récupérer une arme 

spéciale supplémentaire (tu peux accumuler jusqu’à 9 armes 
spéciales). Appuie sur   pour utiliser ton arme spéciale. A 
la fin de chaque niveau, tu devras affronter et vaincre des 
comparses de la bande de  Lotso pour accéder au niveau 
suivant. Pour t’échapper de la garderie, tu dois réussir à 
atteindre la fin du 3ème et dernier niveau et battre Lotos lui-
même ! Tu as 3 vies pour y parvenir.

Game 8 – Woody’s Great Escape (La grande évasion de 

Woody)  

Il est temps pour Woody de s’échapper de la garderie ! Utilise 
la manette de jeu pour déplacer Woody et appuie sur   pour 
le faire sauter. Essaye d’atteindre la fenêtre de la salle-de-
bains pour réussir à t’échapper. Fais attention à ne pas le 
laisser tomber et ne le fait pas sauter sur les plateformes en 
feu. Tu as 10 vies au début du jeu, si tu en perds une, évite 
les flammes pendant 10 secondes et tu pourras la récupérer. 
Tu dois grimper 50 étages pour atteindre la fenêtre et 
t’échapper de la garderie.

Game 9 – Garbage Truck Pursuit (A la poursuite du 

camion-poubelle)  

Prêt pour un tour en camion ? Mets-toi au volant du camion-
poubelle transportant Woody, Rex et les Martiens et affronte 
d’autres camions conduis par des jouets de la bande à 
Lotso. Utilise la manette de jeu pour déplacer le camion vers 
la droite ou la gauche. Appuie sur   pour avancer ou sur  

 pour freiner et t’arrêter. Fais un tour de piste complet et 

essaie d’arriver le premier à la ligne d’arrivée.

Game 10 – Same Same But Different (L’intrus)  

Garde les yeux bien ouverts et trouve les 5 différences entre 
les deux images ! Fais attention à la limite de temps. Utilise 
la manette de jeu pour pointer les différences sur l’une des 
deux images. Appuie sur   pour indiquer la différence ou sur  

 pour avoir un indice. Tu as 5 vies et tu peux demander 5 

indices. Il y a 8 niveaux de jeu. 

 


background image

14

Français

Avertissement sur l’épilepsie

Précautions à prendre dans tous les cas pour l’utilisation 

d’un jeu vidéo

A lire avant toute utilisation d’un jeu vidéo par vous-même ou votre enfant.
Certaines personnes sont susceptibles de faire des crises d’épilepsie ou d’avoir des 
pertes de conscience à la vue de certains types de lumières clignotantes ou d’éléments 
fréquents dans notre environnement quotidien. Ces personnes s’exposent à des crises 
lorsqu’elles regardent certaines images télévisées ou lorsqu’elles jouent à certains 
jeux vidéo. Ces phénomènes peuvent apparaître alors même que le sujet n’a pas 
d’antécédent médical ou n’a jamais été confronté à une crise d’épilepsie. Si vous-même 
ou un membre de votre famille avez déjà présenté des symptômes liés à l’épilepsie 
(crise ou perte de conscience) en présence de stimulations « lumineuses », veuillez 
consulter votre médecin avant toute utilisation de jeux vidéo. Nous conseillons aux 
parents d’être attentifs à leurs enfants lorsqu’ils jouent avec des jeux vidéo.
Si vous-même ou votre enfant présentez les symptômes suivants : vertige, trouble de la
vision, contraction des yeux ou des muscles, perte de conscience, trouble de 
l’orientation, mouvement involontaire ou convulsion, veuillez immédiatement cesser de 
jouer et consulter un médecin.

Ne vous tenez pas trop près de l’écran. Jouez à bonne distance de l’écran de télévision 
et aussi loin que le permet le cordon de raccordement. Utilisez de préférence les 
jeux vidéo sur un écran de petite taille. Évitez de jouer si vous êtes fatigué ou si vous 
manquez de sommeil.
Assurez-vous que vous jouez dans une pièce bien éclairée. En cours d’utilisation, faites 
des pauses de dix à quinze minutes toutes les heures.

 


background image

15

Français

INFORMATION FCC

Ce produit est conforme à la Section 15 des règlements de la FCC. Le fonctionnement 
est soumis aux deux conditions suivantes :
(1) cet appareil ne peut causer d’interférences électromagnétiques dangereuses et
(2) cet appareil doit accepter toutes les interférences reçues, y compris les interférences 
qui peuvent causer un fonctionnement indésirable.

NOTE :

Cet équipement a été testé et reconnu conforme aux limites d’un appareil digital de
classe B, conformément à la partie 15 des règles de la FCC. Ces limites sont conçues
pour fournir une protection raisonnable contre toute interférence nuisible dans une 
installation résidentielle. Cet équipement génère, utilise et peut émettre des fréquences 
radio et, s’il n’est pas installé et utilisé selon les instructions, il peut causer des 
interférences nuisibles aux communications radio. Cependant, il n’y a pas de garantie à 
ce que des interférences ne se produisent pas dans une installation particulière. Si cet
équipement cause des interférences nuisibles à la réception de la radio ou de la
télévision, qui peuvent être déterminées en allumant et éteignant l’équipement,
l’utilisateur est invité à corriger les interférences en suivant l’une ou plusieurs de ces 
mesures :
-  Réorienter ou déplacer l’antenne de réception.
-  Eloigner l’équipement du récepteur.
-  Brancher l’équipement à une prise d’un circuit différent de celui où est branché le 

récepteur.

-  Consulter le détaillant ou un technicien expérimenté en radio/TV pour de l’aide.

Avertissement:

 Les changements et modifications effectués sur cet appareil non

expressément approuvés par la partie responsable des normes peuvent annuler le droit 
à l’utilisateur de faire fonctionner cet appareil.

 


background image

16

Français

Entretien

Protéger le jouet de l’humidité. S’il est mouillé, l’essuyer immédiatement. Ne pas le 
laisser en plein soleil, ne pas l’exposer à une source de chaleur. Ne pas le laisser 
tomber. Ne pas tenter de le démonter. Pour le nettoyer, utiliser un chiffon légèrement 
imbibé d’eau à l’exclusion de tout produit détergent. En cas de mauvais fonctionnement, 
essayer d’abord de changer les piles. Si le problème persiste, relire attentivement la 
notice afin de vérifier que rien n’a été omis.

NOTE :

 veuillez garder ce mode d’emploi, il contient d’importantes informations. 

Il est recommandé de conserver l’emballage pour toute référence ultérieure. Dans un 
souci constant d’amélioration, nous pouvons être amenés à modifier les couleurs et les 
détails du produit présenté sur l’emballage. Avertissement !  Ne convient pas à un enfant 
de moins de 3 ans. Contient de petits éléments.

Cet appareil numérique de la classe B est conforme à la norme NMB-003 du 

Canada.

Référence : JG6000TS
©2010LEXIBOOK®
©2010 Disney 
Conçu et développé en Europe – Fabriqué en Chine

LEXIBOOK Limited
17 Wang Chiu Road, 8th Floor, 
Kowloon Bay, Kowloon,
Hong Kong SAR

Informations sur la protection de l’environnement :

Tout appareil électrique usé est une matière recyclable et ne devrait pas faire partie 
des ordures ménagères! Nous vous demandons de bien vouloir nous soutenir 
en contribuant activement au ménagement des ressources et à la protection de 
l’environnement en déposant cet appareil dans des sites de collecte (si existants).

 


background image

17

Español

Guía rápida

¡Ponte al volante del Cohete Interactivo Toy Story para vivir una emocionante 
experiencia interactiva! Descubre 10 emocionantes juegos que transcurren todos en 
el universo de Toy Story de Disney, y disfruta de interminables horas de diversión. El 
Cohete Interactivo Toy Story puede conectarse con facilidad a los conectores A/V de 
todos los televisores. En la siguiente sección encontrarás toda la información necesaria 
sobre la puesta a punto y el uso de tu cohete. Se recomienda vivamente que leas 
completamente el manual de uso y tomes nota de todas las instrucciones y de las 
precauciones de seguridad. 

1. Abre la tapa de compartimento de las pilas, situado bajo el joystick, utilizando un 

destornillador. Coloca 3 pilas de tipo LR6/AA, 1,5 V   (no incluidas). Vuelve a cerrar 
el compartimento y aprieta el tornillo.

2. Sujeta el joystick al cohete fijándolo en el soporte adaptador especial. Gira el joystick 

en sentido antihorario y pulsa luego el botón “

” para bloquearlo firmemente en su 

posición. 

  Para desmontar el joystick pulsa el botón “

” para desbloquearlo, gíralo en sentido 

horario y deslízalo hacia atrás.

3. Para hinchar el cohete:
1– Saca del embalaje la bomba de aire que se suministra.
2– Abre el tapón de la válvula situado bajo el cohete e introduce en su interior la válvula 

grande de la bomba de aire. Manteniendo firmemente la válvula en su posición, 
presiona y suelta alternativamente la bomba de aire hasta que el cohete y sus alas 
estén hinchados. Cierra el tapón de la válvula. 

ADVERTENCIA: 

•  No hinches en exceso el juguete. Puedes dañar el cohete (la longitud recomendada 

máxima es de 135cm / Peso máximo: 40kg). 

•  Este producto no tiene la función de un dispositivo de ayuda a la flotación ni de un 

juguete de piscina. No lo utilices en el agua o en las proximidades de instalaciones 
con agua.

4. Conecta los cables del joystick a los conectores A/V del televisor, haciendo coincidir el 

color de cada conector A/V con el de la clavija de cable correspondiente.

5. Enciende el televisor y selecciona la fuente de video correcta.
  Pulsa el botón ON/OFF del joystick para encender el Cohete Interactivo Toy Story.

 


background image

18

Español

Contenido del embalaje

Información sobre las pilas

1 Cohete Interactivo Toy Story
1 Joystick de 8 direcciones
1 kit de reparación
1 bomba de aire
1 manual de instrucciones

¡ADVERTENCIA!

 Los elementos utilizados para el embalaje, tales como recubrimientos 

de plástico, cintas adhesivas, etiquetas y ataduras metálicas, no forman parte de este 
juguete y deberán retirarse del mismo por razones de seguridad antes de que se permita 
al niño utilizar el juguete.

El Cohete Interactivo Toy Story funciona con 3 pilas AA/LR6 de 1,5 V   (no incluidas).

1. Abre el compartimento de las pilas, situado bajo el joystick, con 

ayuda de un destornillador.

2. Coloca las 3 pilas de tipo LR6/AA (no incluidas), respetando la 

polaridad que se indica en el fondo del compartimento de las 
pilas, como se muestra en la figura.

3. Vuelve a cerrar el compartimento y aprieta el tornillo.

No intente nunca recargar pilas no recargables. Para cargar las pilas recargables, 
antes retírelas del juguete. Las pilas recargables deben recargarse siempre bajo la 
supervisión de un adulto. No mezcle pilas de distinto tipo, o pilas nuevas con pilas 
usadas. Utilice únicamente pilas del tipo recomendado o equivalentes. Colocar 
siempre las pilas en la posición correcta, de acuerdo con la polaridad indicada en 
el compartimento. Retire del juguete las pilas gastadas. No permita que entren en 
contacto eléctrico los terminales de la alimentación. Si prevé que el juguete no va a 
utilizarse durante un periodo largo de tiempo, retire las pilas. Cuando el sonido se 
hace débil o el juego no responde adecuadamente es señal de que debe sustituir las 
pilas. 

6. Mueve el joystick para seleccionar una de las diez actividades disponibles. Mueve el 

joystick hacia la derecha para que se muestre el siguiente juego, o hacia la izquierda 
para que se muestre el juego anterior. Pulsa   o el botón START para comenzar la 
actividad. Utiliza el joystick y los botones   y   para actuar en los juegos.

  Para volver al menú de actividades pulsa el botón MENU/RESET.

 


background image

19

Español

Pulsa este botón para encender el juguete. Púlsalo de nuevo para 
apagarlo.

Pulsa este botón para acceder a una actividad, para jugar una nueva 
ronda del juego, o para hacer una pausa en el juego. 
Durante el juego, pulsa este botón una vez para hacer una pausa en el 
juego. Utiliza el joystick para seleccionar la flecha verde y continuar el 
juego. O selecciona la cruz roja para salir del juego y volver al menú de 
actividades. Pulsa el botón   para confirmar tu selección.

Pulsa este botón para volver al menú del juego. 

Utiliza estos botones para acceder a los juegos.

Nota: 

•  Cuando ganes un juego, se te mostrará una animación de victoria.  

Para salir de esta pantalla, pulsa   o START.

•  Cuando pierdas un juego, se mostrará un icono de juego terminado.  

Para salir de esta pantalla, pulsa   o START (volverás a comenzar 
el juego de nuevo) o MENU/RESET (volverás al menú).

Descubre el Cohete Interactivo Toy Story

START

MENU/

RESET

Lista de juegos

Juego 1 – Batalla urbana Toy Story   

¡Utiliza el joystick de 8 direcciones para controlar el vuelo de 
Buzz sobre la ciudad! Pulsa   para derribar con tu láser los 
globos de agua voladores y las naves enemigas. Consigue 3 
de estos regalos 

 para actualizar tu armamento, o uno de 

estos 

 para ganar 1 vida. Alcanza a uno de los juguetes 

de la banda de Lotso volando en burbujas de aire al final 
de cada nivel, y abátelo para acceder al siguiente nivel. 
¡Para ganar el juego, alcanza el final del nivel 9 y abate al 
mismísimo Lotso!

NOTA: 

No mezclar pilas alcalinas, estandar (zinc carbon) no recargables (niquel 

cadmio).

ADVERTENCIA:

 Las interferencias fuertes o las descargas electrostáticas pueden 

causar un funcionamiento defectuoso o una pérdida de memoria. Si ocurriera un 
funcionamiento anormal, pulsa el botón MENU/RESET o retire las pilas e insértelas de 
nuevo.

 


background image

20

Español

Juego 2 – El perro Slinky y las canicas   

¡El perro Slinky está jugando a canicas! Ayúdale a dejar caer 
las canicas en el lugar correcto. Mueve el joystick a izquierda 
y derecha para mover el dispensador de canicas. Pulsa   
para que caiga la canica. Tienes 3 vidas.

Juego 3 – Carrera en Sunnyside   

¡Es la hora de jugar en la guardería! Compite con el cohete 
espacial de Buzz contra otras naves espaciales. ¡Llega 
el primero a la meta! Pulsa   para mover tu nave hacia 
delante. Mueve el joystick a izquierda y derecha para mover 
la nave a izquierda y derecha, respectivamente. Pulsa    
para frenar y parar. Debes recorrer una vuelta completa para 
alcanzar la meta. ¡Intenta llegar el primero!

Juego 4 – Caza del tesoro del Alien   

¡Lotso y su banda han robado naves espaciales a los 
pequeños alienígenas verdes! Necesitan que les ayudes a 
recuperarlas. Mueve el joystick a izquierda y derecha para 
mover al alienígena del fondo de la pantalla. Pulsa   para 
atrapar las naves espaciales. ¡Vigila y no recojas las bolas 
verdes radioactivas!  Puedes comprobar cuantas naves 
espaciales te quedan por recuperar para alcanzar el final del 
nivel, mirando al número situado junto al icono

. Tienes 3 

vidas para superar los 9 niveles.

Juego 5 – Combate contra Lotso   

¡Lotso está atacando a Woody! Ayúdale a contraatacar 
disparando a Lotso con una pistola de agua. Mueve el 
joystick para apuntar a Lotso. Pulsa   para disparar agua. 
Tienes 3 vidas.

Juego 6 – Empareja rodillos   

¡Entra en la máquina tragaperras y únete a los juguetes! 
Desafía a tu memoria y da la vuelta a la carta correcta para 
hacer parejas. Mueve el joystick para seleccionar una tarjeta 
y pulsa   para darle la vuelta. Al empezar el juego, tienes 
3 vidas. ¡Si no te equivocas ninguna vez en una ronda 
del juego, recibirás una vida extra! Intenta completar los 6 
niveles del juego.

 


background image

21

Español

Juego 7 – Fuga de Sunnyside   

¡Ayuda a Buzz a escaparse de la guardería Sunnyside! 
Mueve el joystick para hacer volar a Buzz por cualquier lugar 
de la pantalla. Pulsa   para reventar con tu láser los globos 
voladores y las naves enemigas. Atrapa los regalos verdes 

 o rojos 

 para obtener más municiones para tu arma. 

Si atrapas un regalo amarillo 

 obtendrás 1 arma especial 

más (puedes acumular hasta 9 armas especiales). Pulsa   
para utilizar tu arma especial. Alcanza a uno de los juguetes 
de la banda de Lotso al final de cada nivel, y abátelo para 
pasar al siguiente nivel y acercarte más a la salida. ¡Alcanza 
al mismísimo Lotso para salir de la guardería! ¡Al empezar el 
juego tienes 3 vidas y hay 3 niveles que debes superar!

Juego 8 – La gran escapada de Woody   

¡Es hora de que Woody se escape de la guardería!  Utiliza 
el joystick para mover a Woody, y pulsa   para hacer que 
salte. Intenta alcanzar la ventana del cuarto de baño para 
escapar. ¡Vigila y no dejes que caiga sobre el suelo o que 
salte sobre las plataformas con fuego! ¡Tienes 10 vidas, pero 
si pierdes una evita tocar las llamas durante 10 segundos y 
podrás recuperarla! Simplemente debes saltar 50 pisos para 
alcanzar la ventana y escapar de la guardería.

Juego 9 – Persecución en camiones de basura   

¡Es hora de un asombroso paseo en camión!  Compite con tu 
camión de basura, transportando a Woody, Rex y los Aliens, 
contra otros camiones que transportan a componentes de la 
banda de Lotso. Mueve el joystick a izquierda y derecha para 
mover el camión en la dirección correspondiente. Pulsa   
para ir hacia delante y utiliza   para frenar y parar.
Debes recorrer una vuelta completa para alcanzar la meta. 
¡Intenta llegar el primero!

Juego 10 – Casi iguales   

¡Mantén tus ojos bien abiertos para descubrir las 5 
diferencias! ¡Controla el tiempo! Mueve el joystick para 
apuntar a una de las diferencias en una de las imágenes. 
Pulsa   para resaltar la diferencia o pulsa   para pedir una 
pista. Tienes 5 vidas y puede utilizar 5 pistas. Hay 8 niveles 
de dificultad para completar.

 


background image

22

Español

Advertencia sobre la epilepsia

Precauciones a tomar en cualquier caso cuando se utiliza 

un videojuego

Dirigida a los padres y a los hijos antes de que usen un vídeo juego.
Algunas personas son susceptibles de sufrir ataques epilépticos o perder el 
conocimiento cuando observan ciertos tipos de luces parpadeantes u otros fenómenos 
que se presentan comúnmente en nuestro entorno cotidiano. Estas personas están 
expuestas a este tipo de ataques al observar determinadas imágenes en la televisión 
o cuando utilizan algunos videojuegos. Este fenómeno puede aparecer incluso cuando 
la persona no tenga antecedentes médicos en tal sentido, o nunca haya sufrido un 
ataque epiléptico. Si tú o un familiar tuyo habéis tenido algún síntoma relacionado con 
la epilepsia (bien un ataque, bien una pérdida de conocimiento), al estar expuestos a 
algún tipo de estímulo “luminoso”, consulta con tu médico antes de utilizar este juego. 
Advertimos a los padres que vigilen a los niños mientras juegan con videojuegos. Si 
usted o su hijo experimenta cualquiera de estos síntomas: vértigo, alteración de la 
visión, contracciones de ojos o músculos, pérdida de conciencia, desorientación o 
movimientos involuntarios o convulsivos, deje inmediatamente el juego y consulte con 
un médico.

Cuando utilices un videojuego que puede conectarse a la pantalla del televisor, colócate 
o siéntate relativamente lejos de la pantalla del televisor, y tan lejos como lo permita 
el cable de conexión. Utiliza preferiblemente videojuegos que tengan una pantalla 
pequeña. Evita utilizar videojuegos si te encuentras cansado o necesitas dormir.  
Asegúrate de jugar en una habitación bien iluminada. Cuando utilices videojuegos, haz 
una parada de descanso de 10 a 15 minutos cada hora.

 


background image

23

Español

NOTA FCC

Este aparato cumple con la Parte 15 de las normas de la FCC. Su funcionamiento está 
sujeto a las dos siguientes condiciones: 
(1) este dispositivo no debe causar interferencias y 
(2) debe aceptar toda interferencia recibida, incluidas interferencias que pueden afectar 
su funcionamiento normal. 

NOTA:

Este equipo ha sido probado y encontrado que cumple con los límites de un dispositivo 
digital Clase B, de acuerdo a la Parte 15 del Reglamento FCC. Estos límites están 
diseñados para proveer protección razonable contra interferencia dañina en una 
instalación residencial. Este equipo genera, usa y puede radiar energía de radio 
frecuencia y, si no es instalado y usado de acuerdo con las instrucciones, puede causar 
interferencia dañina a radio comunicaciones. Sin embargo, no hay garantía de que no 
ocurrirá interferencia a recepción de radio ó televisión, la cual puede ser determinada 
apagando y encendiendo el equipo, el usuario es animado a corregir la interferencia por 
una de las siguientes medidas:
-   Redirigir ó reubicar la antena receptora.
-   Aumentar la separación entre el equipo y el receptor.
-   Conectar el equipo a una salida en un circuito diferente al cual el receptor es 

conectado.

Advertencia:

 Cambios de modificaciones a ésta unidad no expresamente aprobados

por la parte responsable de cumplimiento pudiera eliminar la autoridad del usuario para
operar el equipo.

 


background image

24

Español

Mantenimiento

Para limpiar el juguete, utilice únicamente un paño suave humedecido en agua. No 
utilice ningún producto detergente. No exponga el juguete a la acción directa de los 
rayos del sol ni a ninguna otra fuente de calor. No mojar el juguete. No desmonte o deje 
caer el juguete. Retire las pilas del juguete si no va utilizarlo durante largos periodos de 
tiempo.

NOTA:

 Conserve este manual de instrucciones ya que contiene informaciones de 

importancia. Se recomienda conservar el embalaje para cualquier referencia futura. 
En nuestro constante afán de superación, podemos proceder a la modificación de 
los colores y detalles del producto mostrado en el embalaje. ¡Advertencia! No se 
recomienda para niños menores de tres anos. Contiene pequeñas piezas.

Este aparato digital Clase B cumple con la norma canadiense ICES-003.

 
Referencia: JG6000TS
©2010LEXIBOOK®
©2010 Disney 
Diseñado y desarrollado en Europa – Fabricado en China

LEXIBOOK Limited
17 Wang Chiu Road, 8th Floor, 
Kowloon Bay, Kowloon,
Hong Kong SAR

Advertencia para la protección del medio ambiente

¡Los aparatos eléctricos desechados son reciclables y no deben ser eliminados  en 
la basura doméstica! Por ello pedimos que nos ayude a contribuir activamente en el 
ahorro de recursos y en la protección del medio ambiente entregando este aparato en 
los centros de colección (si existen).

IM Code: JG6000TSIM1100