PDF User Manual

  1. Home
  2. Manuals
  3. 682DRUMS MC770 Manual

682DRUMS MC770 Manual

CMA-4\ DCB-4\ DCT-4

Made by: 682DRUMS
Type: Manual
Category: Microphone
Pages: 5
Size: 0.45 MB

 

Download PDF User Manual


Related Product Video

 

Full Text Searchable PDF User Manual



background image

 

 

 
 

 

 
 
 

 

 
 

High Quality Drum Microphones 

 

MC770 

 

 
 
 
 

 

 

 
  
  

  
 

DCB‐4 

CMA‐4 

DCT‐4 

 

 


background image

 

 

 
 

 

Read this first 

 
 
Risk of damage 
 

 
Please make sure that the equipment the microphone will be connected to fulfil all 
safety regulations in your country and is fitted with a ground lead. 
 

 
Connecting your microphone 
The microphone provides a balanced 3‐pin male XLR output connector. 
 
You can connect the microphone either to a balanced or an unbalanced microphone input.  
XLR sockets on mixers or other equipment are almost always balanced microphone inputs. 
Please use a high quality XLR cable.  
 
You can also connect the microphone to an unbalanced jack (mono) input. Use a cable with a 
female XLR connector and a 1/4 inch TS jack plug. Don’t use cables longer then 5 
meters/16ft, because unbalanced connections may pick up interference from magnetic fields 
like power lines, electric motors, dimmers, to avoid hum and other noise. 
 
The DCB‐4 and DCT‐4 are low impedance microphones and don’t need phantom power. The  
CMA‐9 is a condenser microphone that does requires phantom power (48v DC). 
The DCB‐4 and DCT‐4 will not be effected by running phantom power.  
 
Don’t plug or unplug your microphone from your equipment unless the channel volume is 
turned down fully or muted.  
 
 
Cleaninge 
Use a soft cloth to clean the surface of the microphone body.  
 

 


background image

 

 

 
 

DCB-4 Dynamic Bass Drum Microphone 

 
 
The 682DRUMS DCB‐4 professional dynamic drum microphone for  stage and studio usage. 
With a frequency response of 40 Hz – 13.5 kHz and the capability to handle extreme sound 
pressure levels of up to 144dB without distortion, the DCB‐4 is an excellent choice for miking 
low frequency instruments such as kick drum, large toms and bass cabinets. 
 
The DCB‐4 has a uni‐directional cardioid polar 
pattern for excellent rejection of unwanted 
sound and to insure high gain before feedback. 
 
The durable aluminium‐die casting housing and 
the brazing wired mesh ‐ with build‐in 
windscreen ‐ are made to resist the power of a 
bass drum. 
 
The microphone adopts a standard XLR (male) 
connector. The SHM1 shock mount that goes 
with this mic uses the standard thread 5/8" or 
3/8", which can be easily assembled with 
different kinds of microphone stands. The shock 
mount system minimizes transmission of 
mechanical noise and vibration 
 
Characteristics: 
Specific for low frequency response 
Low disturbance when impedance varies, high gain before sound's feedback 
Low noise, high SPL endurable, 144dB 
Fit to use for bass drum, floor tom and the sound picking‐up of other  
wide dynamic range bass instruments. 
 
Technical specifications: 
Element: Dynamic   
Polar Pattern: Uni‐directional cardioid shaped 
Frequency Response: 40Hz‐13.5kHz 
Sensitivity: 58 dBV/Pa, (1.3 mV), ref. 1 Pascal=94 dB SPL 
Output Impedance: 250Ω±30% (at 1kHz) 
Max. Input  SPL:144 dB (at 1kHz ≤1% T.H.D) 
Polarity: Positive pressure on diaphragm produces 
positive voltage on pin 2 relative to pin 3 of  XLR output 
connector 
Lenth: 145mm 

 

 

 


background image

 

 

 

 
DCT-4 Dynamic Snare and Tom Microphone 
 

 
The DCT‐4 is a professional dynamic drum microphone for stage and studio usage. With a 
frequency response of 50 Hz – 14.5 kHz and the ability handling extreme sound pressure 
levels of up to 140dB  without distortion. The DCB‐4 is specially developed for miking snare 
drums, rack toms, floor toms and congas. 
 
The DCT‐4 has a uni‐directional cardioid polar 
pattern for excellent rejection of unwanted sound 
and to insure high gain before feedback. 
 
The DCT‐4 microphone is made of a durable 
aluminium‐die casting housing and a wired mesh 
grill with build in wind screen. 
The SHM2 shock mount that goes with the DCT‐4 
prevents the mic picking up unwanted noise from 
moving toms or vibrations from the stage when 
using a mic stand. 
 
The microphone adopts a standard XLR (male) 
connector. The SHM1 shock mount that goes with 
this mic uses the standard thread 5/8" or 3/8", which can be easily assembled with different 
kinds of microphone stands.  
 
Characteristics: 
Specific frequency response 
Low disturbance when impedance varies, high gain before sound's feedback. 
Low noise, high SPL endurable, 140dB. 
Fit to use for snare drum, rack toms, floor tom, and percussion 
 
Technical specifications: 
Element: Dynamic   
Polar Pattern: Uni‐directional cardioid shaped 
Frequency Response: 50Hz‐14.5kHz 
Sensitivity: 56 dBV/Pa, (1.6 mV), ref. 1 Pascal=94 dB SPL 
Output Impedance: 250Ω±30% (at 1kHz) 
Max. Input  SPL:140 dB (at 1kHz ≤1% T.H.D) 
Polarity  
Positive pressure on diaphragm 
produces positive voltage on pin 2 
relative to pin 3 of  XLR output connector 
Length: 137mm 

 

 

 


background image

 

 

 
 

CMA-9 Condenser Microphone 
 

The CMA‐9 is a professional condenser microphone used for stage, studio and broadcast 
applications. The CMA‐9 guarantees a clear, accurate response and flexibility to handle close 
or distance miking for a wide variety of acoustic instruments. With a frequency response 
from 25Hz to 20kHz the DMA‐9 condenser mic is an excellent choice for cymbals, hi‐hat, 
drum overhead and ambient room miking. 
 
The microphone adopts a 25mm pure gold large diaphragm capsule, 
which has a cardioid polar pattern. The CMA‐9 comes with a strong 
shock mount system (SHM1)  that minimizes transmission of mechanical 
noise and vibration 
 
For higher sound pressure levels the pre‐attenuation of ‐10dB can be 
applied. With the build in Low‐cut filter (bass roll‐off filter) you can 
reduce picking up frequencies from 150Hz. 
 
The durable roadworthy construction of the CMA‐9 includes the brass 
housing, nickel plated surface and metal mesh grill. 
 
Characteristics: 
Adopting low noise, transformer free 
Cardioid polar pattern, high sensitivity, low noise and wide dynamic 
range 
Low frequency and sensitivity attenuation switches 
Metal pop filter and shock mount 
Durable roadworthy construction 
 
Technical specifications: 
Element: Ф25 Pressure Gradient Transducer, gold large 
diaphragm capsule 
Polar Pattern: Cardioid 
Frequency Response: 25Hz‐20kHz 
Pad: Reduces the input level by 10dB (for miking extremely 
loud instruments)  
Bass Roll‐Off: Cuts off low frequencies < 150 Hz 
Sensitivity: ‐37 dBV/Pa, (14.1 mV), ref. 1 Pascal=94 dB SPL 
Output Impedance: 100Ω±30% (at 1kHz) 
Load Impedance: ≥1000Ω 
Max. Input  SPL:132dB (at 1kHz ≤1% T.H.D) ‐ S/N Ratio: 78dB 
Phantom Power Supply Requirement: 9‐52V phantom power 
Polarity: Positive pressure on diaphragm produces positive 
voltage on pin 2 relative to pin 3 of  XLR output connector 
Length: 142mm